Ettevõtte väärtuse hindamine

Ettevõtte professionaalne hindamine ei piirdu vaid numbrite rittapanekuga, vaid on nüansirikas protsess, kus tuleb arvestada paljude faktoritega. Sisukas selgitav arutelu või kvaliteetne hindamisraport annab hea ülevaate ettevõtte finantsolukorrast, tulevikuväljavaadetest ja riskidest. See on omakorda tugevaks aluseks läbimõeldud strateegilistele äriotsustele.

Nüansirikas protsess

Vajadus hinnata ettevõtte väärtust tekib sageli ettevõtte või selle üksuse müügil, omandamisel või ettevõtete ühinemisel (M&A tehingud). Samuti on seda tarvis näiteks investorite kaasamisel, tegevuse ümberstruktureerimisel või korrektse finantsaruandluse eesmärgil.

Ettevõtte väärtust mõjutab rohkelt tegureid, näiteks kasumlikkus, võlakoormus, kasvuperspektiivid, turupositsioon, kliendibaas, brändiväärtus, aga ka riskid ja regulatiivne keskkond. Arvestada tuleb ka teguritega, mis jäävad ettevõtja kontrolli alt välja, nagu üldine olukord majanduses ja finantsturgudel.

Hindamiseks kasutatavaid meetodeid on mitmeid ning need sõltuvad kliendi vajadustest ja informatsiooni olemasolust. Peamised kasutatavad hindamismeetodid on:

  • diskonteeritud rahavood (discounted cash flow ehk DCF);
  • võrreldavad ettevõtted (comparable companies);
  • võrreldavad tehingud (comparable transactions).

Diskonteeritud rahavoo meetodiga prognoositakse ettevõtte rahavood tulevikus, võttes arvesse ka vajadusi investeeringute ja käibekapitali osas. Seejärel tuuakse rahavood (diskonteeritakse) tagasi tänasesse päeva, kasutades intressimäära, mis peegeldab kapitali hinda ja rahavoogudega seotud riske.

Võrreldavate ettevõtete meetodil kasutatakse ettevõtte väärtuse leidmiseks avalikult kaubeldud ettevõtete suhtarve, mis tegutsevad samal tegevusalal hinnatava ettevõttega.

Võrreldavate tehingute meetodil kasutatakse ettevõtte väärtuse leidmiseks suhtarve hiljuti aset leidnud M&A tehingutest, mis on toimunud samal tegevusalal hinnatava ettevõttega.

Konsultatsioonis selgitame koos välja, milline lahendus sobib kõige paremini Sinu ettevõttele.

 

 

  • Vestleme

    Lepime kokku vestluse ja arutame läbi, kuidas saaksin Sinu ettevõtet kõige paremini aidata. Kirjuta julgelt ka siis, kui pole kindel, millist teenust täpsemalt vajaksid.

  • Kaardistame vajadused

    Räägime läbi, milline on Sinu ettevõte, selle tegevusala ja eripärad. Mis on ettevõtte murekohad praegu ning millises suunas soovid areneda. Sellele vastavalt planeerime lahendused.

  • Lepime kokku

    Räägime selgeks ootused üksteisele ja lepime kokku koostöö praktilise poole – tööde sisu, ajalise vajaduse, maksumuse, sobivaimad suhtluskanalid ja muu, mis tagab sujuva koostöö.

  • Hakkame tööle

    Paneme räägitu praktikas tööle ning liigume koos Sinu ettevõtte finantseesmärkide suunas.